Távhő – Gyakran ismételt kérdések
Távhőszolgáltatás - Gyakran ismételt kérdések
Társasházra vonatkozó fűtés elindítási igényt, csak a közös képviselő által írásban leadott kérelem alapján tudjuk befogadni. Lehetőség van telefonon történő kérelmezésre is, amennyiben az írásos igénylést 1 napon belül eljuttatják hozzánk. Kérjük, hogy a nem megfelelő szolgáltatást közös képviselőjüknek szíveskedjenek jelezni.
Felhívjuk a lakók szíves figyelmét, hogy a tervezett radiátorcserénél nem mindegy milyen anyagú fűtőtestet vesznek (acéllemez, alumínium), továbbá a beépítendő radiátor hőleadása (hőteljesítménye, kW) nem haladhatja meg a jelenlegi radiátorét. A lakástulajdonos a közös képviselő illetve a távhőszolgáltató felé tartozik bejelentési és engedélyezési kötelezettséggel. Bár a fűtőtest általában a fogyasztó tulajdona, ugyanakkor része egy osztatlan közös tulajdonnak is (fűtési rendszernek). Ennek megfelelően az abba való beavatkozás ha nem szakszerű, más fogyasztónak fűtési hibát, szélsőséges esetben fűtési elégtelenséget okozhat.
A radiátorcserét illetve a lakásokban esedékessé vált – fűtési rendszerrel összefüggő – átalakításokat, javításokat célszerű a fűtési szezon végeztével elvégezni. Amennyiben lehetséges hangolják össze a fűtési rendszer leürítését és az egy társasházon belüli munkákat.
Ha a társasház alumínium radiátorokkal van felszerelve, abban az esetben nem jó, ha a fogyasztó lakásába acél alapanyagú lemezradiátor kerül felszerelésre, mert a két különböző anyagú radiátor között a víz közvetítésével elektrolízis, belső korrózió jön létre. Ennek eredményeképpen a több radiátor „megeszi” a másik típust, vagyis kilyukad a radiátor. Az elektrolízis folyamán a rendszerben iszap keletkezik és lerakódik a fűtési rendszerben.
Javasoljuk, hogy egy fűtési rendszeren belül (egy épület) csak azonos anyagú radiátorok legyenek felszerelve!
Ahhoz, hogy a távfűtési szolgáltatást maradéktalanul és az igényeknek megfelelően tudjuk működtetni, elengedhetetlen az egységes és minden tekintetben megfelelő fűtési rendszer a szekunder oldalon is (pl. egységes radiátor). Kérjük, hogy fentiekre tekintettel, amennyiben szerelést, radiátorcserét vagy átalakítást terveznek, azt részünkre előre jelezni szíveskedjenek a későbbi fűtési üzemzavarok megelőzése érdekében.
Az alapdíj a távhőellátási rendszer fenntartását illetve a hő rendelkezésre állását biztosítja.
Idézet az állampolgári jogok országgyűlési biztosától (1999)
„… A rendelkezésre állás, helytállás, készenlét vállalása a szolgáltatások egyik alaptípusa. Az a szolgáltatás, amelyért a távhőszolgáltató társaság az alapdíjat felszámítja, egy rendelkezésreállás típusú szolgáltatás, melynek vagyoni értéke van. A vagyoni érték azt jelenti, hogy a távhőszolgáltatás ellátásához szükséges költségek mindenképpen felmerülnek, vagyis a szolgáltatás igénybevevője maga nem képes az ezen költségeket okozó infrastruktúra fenntartására, akkor valaki másnak kell fizetnie azért, hogy az tartsa készenlétben számára a szükséges gépeket, apparátust, gondoskodjon a karbantartásról stb., illetve hogy a szükséges hőmennyiséget a rendelkezésére tartsa.”
Az előírt használati melegvíz hőmérséklet a csapból történő kifolyásnál 40 °C. Sokszor szóváteszik a fogyasztók, hogy ez a hőmérséklet számukra nem megfelelő. Mivel a melegvízszolgáltatás díja 40 °C -ra van kikalkulálva, csak akkor van lehetőség a kifolyási hőmérséklet emelésére, ha a lakóközösség a víz felmelegítésére fordított hőt is mérés szerint vásárolja meg.