• park m1
  • piac m1
  • ut m1
  • tem m1
  • vfejl m1
  • strand m1

GYIK – Gyakran ismételt kérdések

Kérdés: Milyen módon, milyen feltétellel tudja a hátralékos ügyfél részletekben törleszteni Társaságunk felé fennálló tartozását?

Válasz: Minden esetben írásban kell kérvényezni, akár a Követeléskezelési Csoport által rendelkezésre bocsátott formanyomtatványon („Letölthető nyomtatványok” menüpont), akár az ügyfél által írt levélben, vagy személyesen (Keszthely, Vásár tér 10.); Részletfizetés kizárólag fizetési készség tanúsítása, illetve késedelmi kamat megfizetése mellett adható.

Kérdés: Eladtam távfűtéses lakásom vagy a fogyasztó személyében változás történt, mi a teendőm?

Válasz: Fogyasztóváltozás bejelentő nyomtatvány kitöltése szükséges, valamint az adásvételi szerződés másolatának becsatolása. Ennek ügyintézése személyesen a Követeléskezelési Csoportnál (Keszthely, Vásár tér 10.), vagy – amennyiben erre nincs lehetőség – úgy a „Letölthető nyomtatványok” menüpont alatt rendelkezésre álló formanyomtatvány kitöltésével, mindkét fél (vevő, eladó) részéről történő aláírásával, illetve az adásvételi szerződés postai úton történő megküldésével történhet.

Kérdés: Hogyan tudnám elkerülni a távhőszolgáltatásból (beleértve a használati melegvíz szolgáltatást) történő kizárás?

Válasz:

1.) Amennyiben a ZMK Keszthelyi Járási Hivatal Hatósági Osztályától határozatot kapott, abban az esetben a folyószámláján nyilvántartott hátralék min.50%-ának megfizetése, valamint a fennmaradó tartozás vonatkozásában részletfizetési megállapodás megkötése szükséges a határozatban rögzített intézkedési időpontot megelőzően minimum 3 munkanappal.

2.) Amennyiben a határozatban foglaltaknak nem tett eleget, ezáltal sor került a ZMK Keszthelyi Járási Hivatal Hatósági Osztályától a végzés kibocsátására, abban az esetben a folyószámlán nyilvántartott hátralék 100%-át kell befizetnie a lezárás elkerülése érdekében.

Kérdés: Kifizettem a hátralékom, milyen módon, illetve feltétellel történik a visszakötés?

Válasz: Írásban kérvényezni kell a visszakötést, mely kizárólag csak abban az esetben történhet meg, amennyiben a hátralék maradéktalanul kiegyenlítésre került. A lekötés, illetve a visszakötés teljes költsége a hátralékost terheli.

Kérdés: Hátralék kimutatásra van szükségem.

 

Válasz: A hátralék kimutatás elkészítését kizárólag írásban kérheti az ügyfél, melyet a Követeléskezelési Csoport állít össze és küld meg az ügyfél részére.